Sempozyum Esasları

AMAÇ

Sempozyum ortağı 6 üniversitenin (Ankara Hacı Bayramı Veli Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Düzce Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Sakarya Uygulamamalı Bilimler Üniversitesi)  lisansüstü öğrencileri ve danışmanlarının ”Geleneksel Turizm Sempozyumu” etkinliklerine yayın desteği sağlayarak, ilgili öğrencilerin yayın hazırlama ve bilimsel platformlarda sunum yapma deneyimi kazanmaları sağlamak ve ilgili üniversitelerin akademik personelinin bir araya gelmelerine imkan sağlayarak bilimsel bir sinerji oluşturmaktır.  

GELENKSEL TURİZM SEMPOZYUMU KURULLARI

Geleneksel Turizm Sempozyumu’nda aşağıdaki kurullar görev yapar.

1.Onur Kurulu

2. Danışma Kurulu

2. Koordinatörler Kurulu

3. Bilim Kurulu

4. Yürütme Kurulu  

ONUR KURULU

Sempozyum Onur Kurulu, Sempozyumun düzenlendiği yükseköğretim biriminin bulunduğu ilin valisi, belediye başkanı, il kültür ve turizm müdürü, üniversite rektörü ve Yürütme Kurulunun Danışma Kuruluna önerdiği diğer kişi ya da kişiler ile Danışma Kurulunca önerilen kişilerden oluşur. Onur Kurulu, web sitesinin kurullar kısmında yer alır.

DANIŞMA KURULU

Sempozyum düzenleme ortaklığını yürüten her yüksek öğretim kurulundan 2 öğretim üyesi  ”Sempozyum danışma Kurulu” oluşturulur ve gerekli bilgi, Koordinatörler Kurulu’na iletilir. Kurul Sempozyumun işleyişi ve geleceği konusunda karalar alır.

KOORDİNATÖRLER KURULU

Sempozyum Onur Kurulu, Sempozyum ortağı 6 üniversiteyi temsilen birer akademisyenden oluşmaktadır. Kurul’da her üniversiteyi temsilen yer alan koordinatör kendi biriminden sempozyumda sunulmak üzere hazırlanan tebliğlerin hazırlanma sürecini organize eder. Ayrıca hazırlanan çalışmaların değerlendirilmesi ve seçiminde birim koordinatörü sorumluluk üstlenir. Kurul, sempozyumun amaçları doğrultusunda faaliyet yürütmek, tavsiye niteliğinde görüş bildirir veya gerekli durumlarda sempozyumla ilgili kararlar alır. Koordinatörler kurulu web sitesinde kurullar kısmında yer alır. Koordinatörlerin değişimi, görev yaptıkları birimin kararı ve danışma kurulunun onayı ile gerçekleşebilmektedir. 

BİLİM KURULU

Bilim Kurulu, sempozyum ortağı 6 üniversitenin öğretim üyelerinden oluşmaktadır.  Bilim kurulunun güncel hali, web sitesinin kurullar kısmında yer almaktadır. Birimlerin bilim kurulunun güncel listelerinin sunulması web sitesinin oluşumu sürecinde birim koordinatörlerinin tarafından sağlanır

Bilim Kurulu üyelerinden ihtiyaç durumunda en az iki adet akademik çalışmayı değerlendirmeleri istenir. Üst üste iki dönem bildiri değerlendirme çalışmalarına katılmayan bilim kurulu üyesinin üyeliği, kendiliğinden sona erer. Geçerli mazeretleri olmaksızın görevlerini yerine getirmeyen veya eksik yerine getiren Bilim Kurulu üyelerinin bilim kurulu  üyeliğinden çıkarılır. Bilim kurulu Kongrenin web sayfasında ve elektronik ve/veya basılı kitapta yer alır. 

SEMPOZYUM YÜRÜTME KURULU

Sempozyum düzenleme görevini üstlenen yüksek öğretim birimi yetkililerince ”Sempozyum Yürütme Kurulu” oluşturulur ve gerekli bilgi, Koordinatörler Kurulu’na iletilir.

Yürütme Kurulu, kongrenin takvimini ve duyurusunu, web sitesini, ISBN numaralı elektronik kitap basımını ve sempozyum işleyiş esaslarını yürütmekle görevlidir.

GELENEKSEL TURİZM SEMPOZYUMUNUN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN ESASLAR

1) Çok zaruri bir durum olmadıkça etkinlik yüz-yüze gerçekleştirilecektir.

2) Sempozyumun ilk duyurusu bir önceki sempozyumun kapanış oturumunda düzenleyici üniversite ile etkinlik tarihi ilan edilir. Sempozyum web sitesi en geç ilgili yılın ocak ayında aktif hale getirilir.

3) Bildirili veya bildirisiz bütün lisansüstü öğrencilerimizin bir şölen havasında bu etkinliğe katılması sağlanmalıdır.

4) Bu sempozyum lisansüstü öğrenci merkezli etkinlik olarak kurgulanmıştır. lisansüstü öğrencimizin ilk sunumlarını yaptığı, akademik ilk heyecanını yaşadığı bir etkinliktir. Dolayısıyla temel ilke olarak; öğrenci ve hoca açısından sıfır maliyet, sıfır maliyeti yakalama adına 1 gün ile sınırlı etkinlik olarak yapılmalıdır.

5) Lisansüstü öğrencinin temel yayın koşulunu sağlama adına ISBN numarası alınmış ve elektronik basılmış sempozyum kitabı etkinlik sonrası 15 gün içinde basılması gerekir. Mutlaka basılması gereken bu bildiri kitabında yazarların talebine göre isteyen sadece özet, isteyen tam metin olarak bildirisini yayınlamış olacaktır.

6) Düzenlenecek sempozyumun 15-30 Nisan aralığında bir zaman diliminde Perşembe veya Cuma günü yapılması konusunda hassasiyet gösterilmesi ve çok zorunlu olmadıkça bu konuda değişiklik yapılmaması beklenir.

7) Her üniversitenin en fazla 10 bildiri ile katılımları beklenmektedir.

8) Yukarıda sıralanan ilkeler sempozyumun sürdürülebilirliği için vazgeçilmez temel ilkelerdir. Bu bağlamda etkinliğin “uluslararası yapılması, süresinin uzatılması, tarihinde değişiklik yapılması” vb. iyi niyetli fikirler sürdürülebilirliği olumsuz etkileyeceğinden temel ilkelere hassasiyet ile uyulması beklenmektedir.

9) Sonuç olarak; bu sempozyum mevcut haliyle korunacak, süreçleri iyileştirilecek ve kalitesi artırılacaktır. Ancak tüm bu süreçte “sıfır maliyet” ilkesi ve “Öğrenci merkezli” anlayışı korunacaktır.